Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(118)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(96)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(10)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(99)
Dział dla Młodzieży NASTKA
(9)
Dział dla Dzieci
(3)
Dział gromadzenia (IM)
(6)
Filia Słonecznik
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Winczura Barbara (1969- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Gliszczyński Arkadiusz
(2)
Huk Tomasz
(2)
Kanios Anna
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Święcicka Joanna
(2)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bielski Janusz (1934- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chabior Agata
(1)
Chojnacka Barbara
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Marcin
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Fuks Agat
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawrecki Lechosław
(1)
Glej Sandra
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Alicja
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kokocińska Agata Maria
(1)
Komorowska Olga
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Królica Maria
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lewicka Monika
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Majerek Bożena
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Opora Robert
(1)
Paluch Anna
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Plichta Piotr
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Robbins Clive
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Rutkowska-Dydyna Wiesława
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(82)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Język
polski
(118)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Ginekolodzy
(1)
Lekarze
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(8)
Dzieci
(7)
Pedagogika
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie
(7)
Młodzież
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Kształcenie
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Emancypacja
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kobieta
(2)
Matematyka
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Polityka społeczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Subkultura
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adopcja
(1)
Afazja
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Animacja kultury
(1)
Animaloterapia
(1)
Antypedagogika
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bliźnięta
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberpsychologia
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorzy honoris causa
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore nieuleczalnie
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Geje
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Ludzie starzy
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(15)
Raport z badań
(11)
Monografia
(10)
Podręcznik
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
118 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania – uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatwiających start zawodowy, niniejsza publikacja ujmuje podstawową wiedzę dydaktyczną i najważniejsze umiejętności w pracy nauczyciela. "Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli" stanowi zmienione i rozszerzone wydanie "Zarysu dydaktyki szkolnej" (F. Bereźnicki). Zmianie poddano tytuł oraz samą treść, poszerzając ją o wybrane i poprawione zagadnienia zawarte w publikacji "Podstawy kształcenia ogólnego" (F. Bereźnicki). W niniejszej książce zawarto wiedzę, która wynika z Autora kilkudziesięcioletniej pracy dydaktyczno-naukowej w szkolnictwie ogólnokształcącym i wyższym, a także z własnych przemyśleń teoretycznych przedstawionych w wielu publikacjach dydaktycznych. Wykorzystał tu bogaty dorobek naukowy i poglądy znanych i cenionych dydaktyków, a jednocześnie profesorów uniwersyteckich, m.in. K. Denka, C. Kupisiewicza, T. Lewowickiego, K. Kruszewskiego, S. Palki, J. Półturzyckiego, M. Śnieżyńskiego, W. Zaczyńskiego i najbardziej cenionego W. Okonia, twórcy teorii kształcenia wielostronnego, a także wielu innych. „Ich prace tworzą dzisiaj nowy kształt polskiej teorii kształcenia”. Zadaniem niniejszego podręcznika jest prezentacja podstaw wiedzy teoretycznej i praktycznej, która winna być uzupełniona i rozszerzona przy wykorzystaniu dorobku naukowego współczesnych dydaktyków. W książce Autor zwraca uwagę na zagadnienia bezpośrednio przydatne w organizowaniu i kierowaniu procesem uczenia się, a szczególnie na potrzebę wzbogacania i stosowania aktywizujących metod i środków dydaktycznych, na unowocześnianie lekcji, optymalizowanie sprawdzania i oceniania uczniów. Ważnym zagadnieniem jest także samodzielne uczenie się uczniów, dlatego wyeksponowałem problematykę metod uczenia się, które są podstawą ich aktywności poznawczej i samokształceniowej. Poznanie teoretycznej, a częściowo praktycznej strony procesu kształcenia wchodzi w skład przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego. Jest to jednak przygotowanie tylko częściowe, jego uzupełnienie stanowią praktyka i ciągłe doskonalenie teoretyczne. Rozdziały w książce są podporządkowane strukturze wiedzy dydaktycznej. Pracę kończy dość obszerna bibliografia o charakterze dydaktycznym, łącząca się z kształceniem i edukacją szkolną. Wykaz literatury pozwoli na poszerzenie i pogłębienie wiedzy teoretycznej w toku studiów i pracy nauczycielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym. Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie – jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W refleksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą. „Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera” to pozycja, która w krótki, jasny i przejrzysty sposób opisuje sylwetkę dziecka autystycznego. Poznajemy listę cech charakterystycznych dziecka z tym zaburzeniem w zestawieniu z komentarzem matki chłopca z zespołem Aspergera. To sprawia, że nie czytamy tylko o zaburzeniu opisanym w suchych faktach. Czytamy o kimś prawdziwym, o chłopcu, który zbiera ślimacze skorupy, interesuje się motoryzacją i lubi kanapki z tuńczykiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
"Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów" to kolejne wydanie niezwykle popularnego opracowania autorstwa Marii Bystrzanowskiej, którego poprzedni nakład został wyprzedany w zaledwie kilka tygodni. Książka skierowana jest zarówno do specjalistów, terapeutów, psychologów, logopedów, nauczycieli i pedagogów, jak i rodziców dzieci dotkniętych tym problemem. Mutyzm wybiórczy to zaburzenie na tle lękowym, które rozwija się najczęściej u dzieci w wieku przedszkolnym. Polega ono na na unikaniu konwersacji w sytuacjach społecznych, przy jednoczesnym zachowaniu zdolności swobodnej rozmowy z domownikami. Wiedza o tym problemie jest jednak ciągle słabo rozpowszechniona, a wiele osób, nawet pracujących na co dzień z dziećmi, w ogóle o nim nie słyszało. Ponadto, w naszym kraju ciągle niewiele jest dostępnej literatury poruszającej temat mutyzmu wybiórczego oraz nowoczesnych sposobów jego leczenia. Niniejsza pozycja ma na celu wypełnienie tej luki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
W opinii społecznej i licznych publikacjach funkcjonuje głęboko zakorzeniony stereotyp, że zjawisko przemocy ma charakter jednostronny: sprawcą przemocy jest mężczyzna, natomiast kobieta jawi się jako jej ofiara. Ten stereotyp jest tak głęboko osadzony jest w świadomości społecznej, że nie dostrzega się procesów i zdarzeń społecznych, które coraz dobitniej temu przeczą. Każdy publicznie nagłośniony akt przemocy ze strony kobiety w stosunku do dziecka czy dorosłej ofiary traktuje się ciągle jako odosobniony incydent, a nie utrwalającą się tendencję i wynik postępujących na naszych oczach zmian cywilizacyjnych. Taki coraz bardziej skrzywiony obraz życia społecznego, obejmujący wzajemne relacje między kobietami i mężczyznami w domu i w pracy przynosi poważne konsekwencje dla życia zbiorowego: rozpad rodziny, wzrost rozwodów, spadek liczby satysfakcjonujących związków, szerzenie się kultury singli, zmiany w sferze preferowanych systemów wartosci, narastanie zjawiska maskulinizacji kobiet i zniewieścienia mężczyzn, niepokojące zmiany demograficzne. Kobiety przejmują męskie wzorce zachowania, w tym również te, które polegają na agresywności i stosowaniu przemocy. W polecanej monografii autor przytacza argumenty na poparcie tezy, że współcześnie obie płcie sytuują się zarówno po stronie sprawców, jak i ofiar przemocy. Liczy, że właściwe zrozumienie charakteru przemocy w relacjach damsko-męskich będzie korzystne dla obu stron, w tym zdecydowanie dla kobiet, którym pomoże spojrzeć na przemoc także z innej perspektywy. Autor ma także nadzieję, iż sporządzone opracowanie pobudzi inicjatywy naukowe, służące wypracowaniu strategii i technik zapobiegania i przeciwdziałania opisanym postaciom i formom przemocy stosowanej przez kobiety, w tym domowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Parentyfikacja to rodzaj doświadczenia, które znacząco zakłóca funkcjonowanie środowiska rodzinnego. Opiera się ono bowiem na działaniach, często heroicznych, podejmowanych przez dzieci, które kosztem swojego poczucia bezpieczeństwa, zaspokojenia własnych potrzeb emocjonalnych i wykorzystania możliwości rozwojowych oraz za cenę swoich osiągnięć edukacyjnych zabiegają o uratowanie i ochronę rodziny czy utrzymanie status quo – znanego i w ich mniemaniu stabilnego. Autorka polecanej publikacji za swój cel obrała poprowadzenie Czytelnika w głąb doświadczeń rozmówców i umożliwienie mu pełniejszego ich zrozumienia. Rozpoczyna więc od wyjaśnienia, czym jest zjawisko parentyfikacji występujące w rodzinach, prezentując dotychczasowe ustalenia naukowe na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Oficyna Wydawnicza "Impuls" zaprasza Czytelników do wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej „Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności". Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: "Wokół znanych kategorii i rozważań" oraz "Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616+617 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.07.2024)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Kultura szkoły to kategoria pojęciowa na dobre zakorzeniona w literaturze anglojęzycznej (i nie tylko), ale także coraz częściej pojawiająca się w rodzimym dyskursie na temat edukacji. Chociaż w naszym kraju są dostępne zarówno artykuły, jak i obszerniejsze prace poświęcone kulturze szkoły, to odczuwa się brak systematycznego i spójnego opracowania tego zagadnienia. Ta książka stanowi niewielki krok w stronę takiego właśnie przedstawiania tej kategorii, a jej cel jest dwojaki: z jednej strony analityczno-syntetyzujące podejście do stanowisk i modeli teoretycznych kultury oraz klimatu szkoły, z drugiej natomiast – ekspozycja „kultury szkoły” jako kategorii na tyle syntetycznej, że może ona dostarczyć szerszej perspektywy do spójnego, a nie – jak w zdecydowanej większości prac badawczych poświęconych dotychczas szkole – fragmentarycznego, wybiórczego oglądu życia i funkcjonowania placówki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej. Umieszczając te rozważania i dociekania w paradygmacie aktywnego starzenia się, nie tylko uwypuklamy zalety, możliwości i potencjalności okresu starości, lecz także nie uciekamy od pokazywania opresyjności starzenia się i starości, ograniczeń i niemożności charakterystycznych dla tego okresu w życiu, a wszystko to w kontekście szeroko i wielopłaszczyznowo ujmowanych uwarunkowań jednostkowych, społecznych, rodzinnych, ekonomicznych, gospodarczych, zdrowotnych, często zawierających się w przedmiocie polityki społecznej. W prezentowanej pracy zaproponowano dwa porządki oglądu starzenia się oraz starości i zjawisk z nią współwystępujących. W pierwszym zakres tematyczny podejmowanych rozważań obejmuje możliwości i ograniczenia kształtujące oblicza współczesnej starości i warunki społeczno-kulturowe procesu starzenia się – zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i społecznym. W drugim usystematyzowano treści opisujące starzenie się i starość oraz zjawiska i procesy z nią współwystępujące, tak aby podkreślić epistemologiczny walor książki, a jednocześnie jej elementarny, podręcznikowy charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 155-156.
Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli "Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju"? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. "Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju". Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
"Publikacja dotyczy ważnej z perspektywy naukowej dyskusji na temat paradygmatów resocjalizacji. Autor umiejętnie diagnozuje liczne paradoksy polskiej resocjalizacji nieletnich. [...] Analiza materiału badawczego […] uwzględnia realia codziennego życia w zakładzie poprawczym [...], ukazuje współczesne problemy i trudności w funkcjonowaniu tej instytucji w kontekście zachodzących przeobrażeń społecznych, organizacyjno-prawnych, kulturowych. [...] Monografia [...] podejmuje temat aktualny z punktu widzenia pedagogiki (najbliższy pedagogice resocjalizacyjnej), spełnia kryterium nowatorstwa i oryginalności, wskazuje nowe obszary badań – kapitał społeczny i jego komponent, jakim jest zaufanie, zostały przez Autora aplikowane do pedagogiki resocjalizacyjnej. [...] Praca jest bardzo dobrze udokumentowana – Przemysław Frąckowiak dokonał rzetelnego przeglądu interdyscyplinarnej literatury przedmiotu (socjologicznej, pedagogicznej, filozoficznej, prawniczej). Podjęta przez autora analiza odzwierciedla współczesną rzeczywistość zakładu poprawczego, a wnioski z niej są ważne dla teorii i praktyki pedagogiki resocjalizacyjnej oraz dla procesu resocjalizacji w zakładach poprawczych. Co ważne, zostały one oparte na rzetelnej diagnozie niepowodzeń i trudności w funkcjonowaniu zakładu poprawczego, są dostosowane do aktualnych potrzeb i wyzwań, co może sprzyjać skutecznemu działaniu kadry pedagogicznej w zakładach poprawczych." ‒ z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Nowak
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców. Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku. Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne – występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.07.2024)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej