Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(11)
Dział dla Dzieci
(8)
Filia Słonecznik
(2)
Filia Żabi Róg
(1)
Autor
Detner Małgorzata
(3)
Grabowska Aneta
(3)
Stein Agnieszka
(2)
Aves Corinne
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
DuPaul George J
(1)
Dzierżawska-Bojanowska Zofia (1983- )
(1)
Glej Sandra
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Jegier Aneta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kern Lee
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kulesza Ewa Maria
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Olbrycht Ada
(1)
Paluch-Chrabąszcz Marta
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sikorska Iwona
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wiącek Renata
(1)
Zawadzka Ewa
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Język
polski
(19)
Odbiorca
0-5 lat
(4)
Dzieci
(4)
Rodzice
(4)
6-8 lat
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Beletrystyka obyczajowa
(6749)
Powiastki
(2376)
Kobieta
(2137)
Bajeczki
(1719)
Beletrystyka kryminalna
(1528)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
Beletrystyka fantastyczna
(1297)
Przyjaźń
(1280)
Romans
(1270)
Powieść angielska
(1144)
Rodzina
(1110)
Literatura polska
(1022)
Tajemnica
(1020)
Beletrystyka przygodowa
(980)
Poezja polska
(906)
Beletrystyka psychologiczna
(899)
Wierszyki
(848)
Miłość
(840)
Relacje międzyludzkie
(820)
Zwierzęta
(793)
Beletrystyka historyczna
(788)
Thriller
(773)
Powieść polska
(707)
Opowiadanie dziecięce polskie
(659)
Beletrystyka sensacyjna
(602)
Nastolatki
(535)
Śledztwo i dochodzenie
(525)
Dziewczęta
(523)
Powieść młodzieżowa polska
(516)
Rodzeństwo
(509)
Pamiętniki polskie
(494)
Sekrety rodzinne
(479)
Poezja dziecięca polska
(471)
Policjanci
(464)
Magia
(434)
Baśnie, legendy, podania
(432)
Opowiadanie polskie
(423)
Dzieci
(418)
Film fabularny
(417)
Język polski
(383)
Literatura
(378)
Ludzie a zwierzęta
(372)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(368)
Uczucia
(358)
Uczniowie
(355)
Powieść francuska
(341)
Trudne sytuacje życiowe
(333)
Chłopcy
(329)
Dziecko
(328)
Płyty gramofonowe
(325)
Fantasy
(320)
Przestępczość zorganizowana
(315)
Publicystyka polska
(311)
Psy
(308)
Małżeństwo
(307)
Powieść młodzieżowa angielska
(306)
Wychowanie w rodzinie
(300)
Życie codzienne
(300)
Prywatni detektywi
(293)
Film amerykański
(291)
Boże Narodzenie
(286)
II wojna światowa (1939-1945)
(286)
Beletrystyka fantastyczno-realistyczna
(281)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(277)
Literatura dziecięca polska
(273)
Dramat polski
(269)
Wybory życiowe
(269)
Koty
(263)
Poszukiwania zaginionych
(258)
Zabójstwo
(252)
Żydzi
(247)
Wojna 1939-1945 r.
(244)
Beletrystyka biograficzna
(242)
Beletrystyka humorystyczna
(232)
Osoby zaginione
(231)
Wojsko
(231)
Uprowadzenie
(230)
Podróże
(224)
Beletrystyka grozy
(223)
Dziennikarze
(223)
Dramat filmowy
(214)
Matki i córki
(207)
Relacja romantyczna
(206)
Mężczyzna
(204)
Historia
(200)
Dziadkowie i wnuki
(199)
Wakacje
(198)
Powieść niemiecka
(194)
Zabójstwo seryjne
(190)
Język angielski
(179)
Przedszkolaki
(178)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(170)
Ludzie bogaci
(168)
Seryjni zabójcy
(164)
Władcy
(164)
Kultura
(157)
Zemsta
(157)
Ojcowie i córki
(156)
Film polski
(155)
Polacy za granicą
(153)
Beletrystyka przyrodnicza
(152)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Opracowanie
(4)
Poradniki
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przed jakimi wyzwaniami stają przedszkolaki zdobywające nowe zdolności i doświadczające nowych sytuacji międzyludzkich? Jak zmienia się ich postrzeganie świata? Jak możemy ich wspierać w drodze ku większej niezależności? Niniejsza książka zawiera wiele przydatnych informacji dla rodziców, nauczycieli i opiekunów, pomagając im w relacjach z dziećmi na tym wymagającym etapie rozwoju. Poruszając szeroki zakres zagadnień, od rywalizacji między rodzeństwem lub uczniami, do lęków towarzyszących malcom podczas nawiązywania przyjaźni, Corinne Aves uczy czytelników, w jaki sposób wspomagać rozwój dziecka i wspierać je w radzeniu sobie ze zmieniającymi się oczekiwaniami odnośnie jego zachowania. Omawia konflikty i wewnętrzne zmagania doświadczane przez dzieci i udziela wskazówek dotyczących budowania w malcach zrozumienia takich zagadnień jak moralność i dyscyplina. Książka ta okaże się wartościową pozycją dla każdego, kto szuka sposobów na nawiązanie lepszego kontaktu z dzieckiem w tym ważnym i trudnym wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
Objawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) często pojawiają się już we wczesnym wieku. Od kilkudziesięciu lat naukowcy, psychologowie i pedagodzy poświęcają wiele czasu i starań, aby zrozumieć i leczyć ADHD, lecz dopiero od niedawna starania te zaczęły koncentrować się silniej na specyficznych potrzebach nadpobudliwych lub nieuważnych dzieci w wieku przedszkolnym. Niniejsza książka jest pierwszą, która opisuje potwierdzoną empirycznie wczesną interwencję dla dzieci w wieku od 2 do 5 lat mających ADHD bądź zagrożonych ADHD. George DuPaul i Lee Kern, psycholog szkolny i pedagog specjalny, przedstawiają trójpoziomowy model profilaktyki i interwencji, który można wdrożyć w środowisku domowym lub przedszkolnym. Na ten obiecujący model składają się strategie interwencji uniwersalnej, nauka w małych grupach oraz oparte na ocenie interwencje behawioralne. Autorzy zilustrowali wyzwania związane z wdrażaniem barwnymi opisami przypadków zaczerpniętymi z własnego doświadczenia klinicznego. „Małe dzieci z ADHD" to wszechstronny i bardzo na czasie program, który stanowi kamień milowy w dziedzinie leczenia ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów praktyków, nauczycieli i rodziców. Celem Autorki było usystematyzowanie i podanie najważniejszych praktycznych informacji oraz wskazówek potrzebnych w codziennej praktyce i terapii. Wszystko zostało napisane w jak najbardziej przejrzystej formie, aby ułatwiać korzystanie z poradnika i żeby służył on w razie trudności na każdym kroku. Impulsem do stworzenia książki było niezadowolenie z dostępnej literatury logopedycznej, w której ciągle czegoś brakowało: albo forma była nieprzejrzysta, albo zgromadzony materiał wyrazowy był niedobrany właściwe, przez co sama Autorka poświęcała dużą część swojego czasu na wyszukiwanie odpowiednich wyrazów do ćwiczeń. Zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie wyrazy, które pojawiły się w poradniku, będą zrozumiałe zarówno dla dziecka, jak i rodzica, ale będzie to dobra okazja do poszerzenia słownika czynnego oraz biernego. Najważniejsze jednak jest to, aby dziecko potrafiło prawidłowo powtórzyć ćwiczoną głoskę w danym wyrazie. Oczywiście będą wyrazy łatwiejsze i trudniejsze, które wedle uznania można pominąć lub z nich skorzystać w przypadku wyczerpania listy wyrazów łatwiejszych do wymówienia. Wiele czasu i uwagi Autorki skupiło się na wyborze materiału wyrazowego, który został dobrany bardzo dokładnie. Został on w większości przypadków uporządkowany według powtarzającego się schematu: głoska, sylaby, wyrazy z uwzględnieniem podziału na fazy artykulacyjne – występowanie głoski w nagłosie, śródgłosie, wygłosie. Następnie miejscami występują wyrazy, w których dana głoska pojawia się kilkakrotnie, dalej można natrafić na wyrażenia dwuwyrazowe, a na końcu podane zostały krótsze i dłuższe zdania do ćwiczeń utrwalających. Najbardziej zależało Autorce na tym, aby w wyrazach znajdowała się ćwiczona głoska w otoczeniu tylko samogłosek albo spółgłosek łatwych do wymówienia dla dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
Czy słyszycie już dźwięk malutkiego dzwoneczka? To pani Matylda zaprasza do swojego przedszkola! Piknik rodzinny już trwa. Loteria z fantami, bieg z przeszkodami... A wszystko dzięki pomysłom cudownej pani przedszkolanki. Na jej Zuchy czeka nie tylko morze atrakcji, ale i burza uczuć! Czy tylko samoluby się nie dzielą? Jak pachnie niepokój o ciasteczkowe zawody? Dokąd poszła euforia? I dlaczego warto mówić, co czujemy i czego potrzebujemy? Tematy zaspokajające dziecięce „co”, „jak”, „dlaczego”, nauczycielka wprost do pokochania i przedszkolaki jedyne w swoim rodzaju – brakuje tylko Was!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. NI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy słyszycie już dźwięk malutkiego dzwoneczka? To pani Matylda zaprasza do swojego przedszkola! Nad grupą Zuchów ciemne chmury. Ale bez obaw! Cudowna przedszkolanka oswoi „dorosłe rozmowy". A nawet wyczaruje paletę uśmiechów i... wystawę rysunków! Czy każdy lubi przytulasy? Jak powiedzieć „nie” ciocinym buziakom? Czemu „precz z owsianką!” brzmi kiepsko? I dlaczego grafik smyka nie powinien być pełny? Tematy zaspokajające dziecięce „co”, „jak”, „dlaczego”, nauczycielka wprost do pokochania i przedszkolaki jedyne w swoim rodzaju – brakuje tylko Was!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. NI (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. NI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy słyszycie już dźwięk malutkiego dzwoneczka? To pani Matylda zaprasza do swojego przedszkola! Czym nas dzisiaj zaskoczy i co nam wyjaśni? Tego nie domyślają się nawet jej dzielne Zuchy. Jednak bez dwóch zdań, pomysłowa i energiczna przedszkolanka szykuje dla Was coś absolutnie specjalnego! Dlaczego wolno (a nawet warto) kraść z kolegą konie? Czemu opłaca się poznawać zwłaszcza te łyse? Jaką wartość ma złote serce taty? I czym są te całe związki frazeologiczne?! Tematy zaspokajające dziecięce „co”, „jak”, „dlaczego”, nauczycielka wprost do pokochania i przedszkolaki jedyne w swoim rodzaju – brakuje tylko Was! Książeczka wprowadza dzieci w piękny i bogaty świat języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. NI (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów. A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami. Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku – co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznaczony przede wszystkim dla rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli małych dzieci. Stanowi źródło wiedzy o prawidłowościach spędzania czasu wolnego i znaczeniu tego czasu dla rozwoju dziecka. Zawiera wskazówki, konkretne propozycje i rady dla dorosłych zajmujących się dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 37
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja skierowana jest do osób, które zajmują się organizacją pomocy dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a zwłaszcza do osób zainteresowanych przebiegiem procesu ich rehabilitacji. Adresatami książki są więc nauczyciele, psycholodzy, logopedzi, rehabilitanci, muzykoterapeuci i inni specjaliści pracujący w przedszkolach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych. Z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie. Przykładowe scenariusze zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Przedszkolaka Montessori)
Początek przedszkola. Dla dziecka wszystko jest nowe. Nowe miejsce, nowi ludzie, nowy rytm dnia. „Ignacy idzie do przedszkola” to przeznaczona dla przedszkolnych debiutantów książka, która pomoże wesprzeć ich podczas oswajania się z nową rzeczywistością. Ignacy idzie do przedszkola Montessori, gdzie spotyka się z ciepłym przyjęciem dorosłych i dzieci, ale również mierzy się z wyzwaniami typowymi dla tego okresu, jak tęsknota za domem i trudności w nawiązywaniu relacji. Książka wspiera dzieci i rodziców w tym niełatwym okresie. Przeznaczona jest dla dzieci uczęszczających do wszystkich rodzajów placówek i może stanowić źródło inspiracji do przeprowadzenia bliskościowej adaptacji. Zawiera również treści dla rodziców dotyczące adaptacji przedszkolnej oraz karty edukacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. NI (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. NI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja o wzmacnianiu odporności psychicznej dzieci. Publikacja prezentuje autorski program "Dzielne dzieci!" dotyczący wspierania zdrowia psychicznego dzieci w okresie średniego dzieciństwa. Jest on przeznaczony przede wszystkim dla przedszkolaków, czyli dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Jednak wiele ćwiczeń i zabaw może być proponowanych starszym dzieciom, jak i modyfikowanych wedle potrzeb nauczyciela. Program "Dzielne dzieci!" jest pierwszą polską propozycją obejmującą wiele kompetencji istotnych dla rozwoju odporności psychicznej dziecka. Siła wewnętrzna połączona z optymizmem, zaufaniem do innych i świata oraz wiedzą na temat konkretnych strategii radzenia sobie z trudnościami może stać się dobrym kapitałem na dalszą drogę edukacyjną dziecka. Adresatem programu są przede wszystkim dzieci po 4. roku życia, natomiast wiele ćwiczeń będą mogły wykonać także dzieci młodsze, szczególnie przebywające w grupie mieszanej wiekowo. Podstawowym kryterium dostosowania programu powinien być nie tyle wiek metrykalny, co poziom rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
Akcja adaptacja / Agnieszka Stein. - Warszawa : Mamania, [2017]. - 216, [1] s. ; 21 cm.
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: czy moje dziecko jest już gotowe, co jeśli rodzic ma wątpliwości, jak wybrać przedszkole i co jeśli nie mamy wyboru, jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola, co zrobić, aby ułatwić mu adaptację, co z trudnościami, jeśli się takie pojawią. „Akcja adaptacja” odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy dziecko idzie do przedszkola, otwiera się przed nim i jego rodzicami nowy etap. I chociaż dla części rodziców wydaje się on oczywisty, często towarzyszy mu wiele rozterek: Czy moje dziecko jest już gotowe? Co, jeśli rodzic ma wątpliwości? Jak wybrać przedszkole i co, jeśli nie mamy wyboru? Jak przygotować dziecko (i siebie) do przedszkola? Co zrobić, aby ułatwić mu adaptację? Co z trudnościami, jeśli się takie pojawią? "Akcja adaptacja" odpowie na te i wiele innych pytań. Agnieszka Stein pisze w niej jednak nie tylko o przedszkolu, ale też o tym, co dzieje się w rodzinie przedszkolnego debiutanta. Głównym tematem książki okazuje się równowaga. Między wizjami i pragnieniami a rzeczywistością. I między różnymi potrzebami różnych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju. Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej