Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(118)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(96)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(10)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(99)
Dział dla Młodzieży NASTKA
(9)
Dział dla Dzieci
(3)
Dział gromadzenia (IM)
(6)
Filia Słonecznik
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(4)
Winczura Barbara (1969- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(3)
Gliszczyński Arkadiusz
(2)
Huk Tomasz
(2)
Kanios Anna
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Święcicka Joanna
(2)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bielski Janusz (1934- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chabior Agata
(1)
Chojnacka Barbara
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Marcin
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Falkiewicz-Szult Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Fuks Agat
(1)
Fuks Agata
(1)
Gawrecki Lechosław
(1)
Glej Sandra
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Alicja
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kokocińska Agata Maria
(1)
Komorowska Olga
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzemińska Dorota
(1)
Królica Maria
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewczuk Dorota
(1)
Lewicka Monika
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Majerek Bożena
(1)
Masiak Elżbieta
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Molesztak Aldona
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nordoff Paul (1909-1977)
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Opora Robert
(1)
Paluch Anna
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Plichta Piotr
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Robbins Clive
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Rutkowska-Dydyna Wiesława
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(82)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Język
polski
(118)
Odbiorca
Logopedzi
(3)
Nauczyciele
(3)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Ginekolodzy
(1)
Lekarze
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Położne
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(8)
Dzieci
(7)
Pedagogika
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie
(7)
Młodzież
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Szkolnictwo
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Kształcenie
(3)
Mowa
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Edukacja kulturalna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Emancypacja
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kobieta
(2)
Matematyka
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Polityka społeczna
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Subkultura
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adopcja
(1)
Afazja
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Animacja kultury
(1)
Animaloterapia
(1)
Antypedagogika
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bliźnięta
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Cierpienie
(1)
Cyberpsychologia
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorzy honoris causa
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore nieuleczalnie
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Formy autobiograficzne
(1)
Geje
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Ludzie starzy
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(15)
Raport z badań
(11)
Monografia
(10)
Podręcznik
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradnik
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
118 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera także materiały związane z przyznaniem tytułu doctora honoris causa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Jak opowiedzieć o swojej pasji, która 25 lat temu przekształciła się z formy czynnej w ukrytą? Czy istnieje coś takiego jak implicytna pasja na wzór ukrytych, utajonych postaw? Czy można być harcerzem/instruktorem harcerskim, nie będąc już w czynnej służbie? A czy ktoś przestaje być nauczycielem, lekarzem, prawnikiem wraz z przejściem na emeryturę lub ze zmianą profesji? Czy przestajemy być rodzicami tylko dlatego, że nasze dzieci opuściły już domowe gniazdo i są dorosłe, samodzielne, być może nawet mają już własne rodziny? Czy pasja może być włączana w naszą biografię w związku z podjętą rolą społeczną lub zawodową, czy też może być wyłączana z tych ról? Jaki jest związek osoby z pasją i czy musi ona nakładać się lub wpisywać w naszą biografię jako coś dodatkowego, jakiś wyróżnik czy świadectwo naszej osobliwości?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Wyspy oporu edukacyjnego / Bogusław Śliwerski. - Wyd. 2 uzup. i popr. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 138 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.12.2017)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 376
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej – obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego – zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które – zdaniem Autorki – każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach). Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które – w mniejszym bądź większym stopniu – towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które – jak wiadomo Autorce – sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności – między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej. W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący. Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną – autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Na co dzień niewielu z nas przywiązuje wagę do sposobu wypowiadania czy budowy wypowiedzi. Przyczyna jest prosta: mówimy po polsku, myślimy po polsku, a więc i piszemy po polsku, bywają jednak momenty, gdy cała nasza niewiedza językowa zostaje obnażona - jednym z nich jest moment składania pracy magisterskiej. W publikacji Marii Węglińskiej każdy, nie tylko student kierunków pedagogicznych, odnajdzie zbiór wskazówek, porad, metod i reguł, pozwalających stworzyć doskonałą pod względem formalnym pracę. Jasny, przejrzysty układ, zwięzłość stylu i mnogość przykładów dodatkowo ułatwiają korzystanie z poradnika. Dodatkową zaletą jest mini zbiór utartych zwrotów językowych, połączony ze wskazówkami natury tak delikatnej, jak dobre maniery przyszłego autora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.07.2024)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Autyzm wczesnodziecięcy należy do tych zespołów zaburzeń psychospołecznego rozwoju dziecka, które budzi żywe zainteresowanie przedstawicieli bardzo wielu dyscyplin nauki: medycyny, psychologii, pedagogiki i socjologii, ale również osób związanych z kulturą i sztuką. Jest bowiem znakiem, czy wręcz piętnem drugiej połowy XX wieku, tym bardziej bolesnym, iż dotyka dziecko we wczesnej fazie jego życia i rozwoju. Praca jest oryginalna i nowatorska, ma duże znaczenie dla teorii i praktyki autyzmu wczesnodziecięcego. Autorka zadała sobie trud nawiązania kontaktów z innymi ośrodkami naukowymi, które koncentrują swoje zainteresowania badawcze wokół psychospołecznego rozwoju dzieci autystycznych i postanowiła zrealizować bardzo poważne zadanie - dokonać tłumaczenia techniki, służącej diagnozie rozwoju teorii umysłu oraz programu terapii tej teorii, a następnie sprawdzić drogą eksperymentu pedagogicznego ich przydatność w działaniach interwencyjnych. Książka z pewnością będzie przydatna w kształceniu studentów pedagogiki i psychologii. Zainteresuje praktyków związanych z procesem wychowania i edukacji dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym, a także rodziców tych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają. W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu. To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego. Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn. O tym jest ta książka? O emocjach dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu i o smutnym czasem życiu, negatywnych, traumatycznych doświadczeniach, niezaspokojonych potrzebach, utraconych marzeniach i nadziejach, o braku rozumienia przez bliskich...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Prawa ucznia / Mikołaj Wolanin. - Wydanie II poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020. - 110, [1] strona : tabele ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Książka Agnieszki Woynarowskiej podejmuje problem stosunkowo mało eksploatowany w polskiej pedagogice specjalnej. Praca osób z niepełnosprawnością stanowiła wprawdzie już przedmiot badań w latach dwutysięcznych, jednak problematyka ta ze względu na dynamikę zmian na rynku pracy wymaga ciągłej aktualizacji. [...] Monografię Woynarowskiej na tle podobnych opracowań wyróżnia obszerna i pogłębiona analiza teoretyczna zagadnienia. Wychodząc od rozważań aksjologicznych na temat sensu i wartości pracy, omawia ewolucję znaczeń z nią związanych, od wczes­nego kapitalizmu po współczesny konsumpcjonizm. Autorka dobrze wyjaśnia powstanie stereotypu nieproduktywności i jego następstw dla osób z niepełnosprawnością. Jednocześnie – wskazując na konsumpcjonizm współczesnego neoliberalizmu – pokazuje ryzyka wykluczenia ze środowiska osób pracujących i tożsamościowe znaczenia tego procesu. [...] To jedno z najbardziej kompletnych opracowań na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Największą wartością monografii jest wyjście poza prosty ogląd rynku pracy oraz nadanie zjawisku zatrudniania osób z niepełnosprawnością intelektualną kontekstów podmiotowych i emancypacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
W książce podano błędny rok wydania. Prawidłowy to 2021.
Istotną rolę w polecanej publikacji odgrywają przede wszystkim rodzina i szkoła. Znamienna jest także rola osób wspierających (pedagogów, psychologów, nauczycieli, pracowników poradni, pracowników socjalnych, pracowników sądu i innych pracowników placówek pomocy i wsparcia rodziny) dzieci i młodzież w procesie wychowawczym. Stąd w rozdziale pierwszym niniejszego opracowania ukazano znaczenie rodziny w kontekście wychowania dzieci. Dokonano analizy kwestii teoretycznych dotyczących rodziny w procesie przemian społecznych, polityki społecznej na rzecz rodzin, podstawowych regulacji prawnych w polityce społecznej, zakresu świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych, ochrony prawnej rodziny i dzieci oraz postępowania z dzieckiem w sądzie. W rozdziale drugim przybliżono zagadnienie osamotnienia dziecka w rodzinie i jego skutków. W kolejnym Autorzy skupili się na problemach edukacyjno-wychowawczych dziecka w placówce szkolnej – „inności”, kłopotach z integracją w klasie szkolnej oraz pomocy, jakiej można mu udzielić. W rozdziale czwartym zajęli się szerzej zagadnieniem nieprzystosowania społecznego uczniów i jego zapobiegania – czyli istotą profilaktyki społecznej. Koncentrują się też na roli sądu w obszarze przeciwdziałania demoralizacji młodzieży. W rozdziale piątym przedstawili indywidualne przypadki młodych ludzi, będących w spektrum niedostosowania społecznego i pogłębiającej się demoralizacji. W ostatnim zaś analizują opisane przypadki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem: „Down Syndrome, Research and Practice”, „Down Syndrome Quarterly”, „Bardziej Kochani”. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. W kontekście przedstawionej charakterystyki osób z zespołem Downa temat, który będzie poniżej poruszany, wydaje się mało znany, w pewien sposób nieoczekiwany, ponieważ nieco niezgodny ze stereotypowym poglądem na „wiecznie szczęśliwe”, a także serdeczne i życzliwe osoby z zespołem Downa. Praca poświęcona jest bowiem problemom zdrowia psychicznego u osób z trisomią 21. Chciano również zwrócić uwagę na to, jak duży trud osoby te i ich otoczenie muszą wkładać w to, aby przezwyciężyć takie problemy, aby mimo często w dużym stopniu biologicznie uwarunkowanych właściwości móc zachować pogodę ducha i serdeczność w stosunku do innych. W świetle współczesnej wiedzy, a także na podstawie obserwacji klinicznych można stwierdzić, że u osób tych występuje o wiele więcej zaburzeń emocjonalnych, a także zaburzeń w zachowaniu niż u osób z ogólnej populacji, choć trzeba dodać, iż jest ich mniej w porównaniu z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z innych przyczyn. Prowadzone badania mają na celu dokładne poznanie tych problemów, czyli określenie ich przyczyn, charakterystycznego sposobu przejawiania się, a głównie opracowania skutecznych metod terapii. Istotne wydaje się dogłębne poznanie doświadczanych przez dzieci, młodzież, dorosłych z zespołem Downa trudności w funkcjonowaniu. Nasza wiedza na temat ich wewnętrznego doświadczania, a także sposobu przejawiania się w zachowaniu ułatwia przyjmowanie właściwych postaw wobec nich. Pomaga również opracowywać formy terapii dla tych osób i dla ich rodziców czy opiekunów. Lepsze poznanie tego wszystkiego, z czym zmagają się na co dzień, z pewnością ułatwia dostrzeżenie najistotniejszych wartości, odróżnianie tego, co ważne, od spraw mniej ważnych. Książka adresowana jest do osób, których życie lub praca zawodowa wiąże się z zespołem Downa. Zainteresuje z pewnością rodziców, którzy codziennie stawiają czoła trudnym doświadczeniom swoich dzieci. Może być także pomocna w poszerzeniu wiedzy, jaką posiadają na temat tej choroby lekarze, psycholodzy, pedagodzy i inni specjaliści. Mogą po nią sięgnąć studenci medycyny, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Książka „Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu” porusza trudny temat autyzmu dziecięcego. Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc „narzucaniem” określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych. Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówek wychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.). Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Mamy nadzieję, że publikacja będzie nie tylko interesująca, ale będzie także zachęcać do dalszych pogłębionych dyskusji, jak również podejmowania działań profilaktycznych dotyczących wirtualnej rzeczywistości i społeczeństwa wirtualnego oraz wynikających z tego połączenia szans i zagrożeń. W ujęciu Wojciecha Burszty sens wspólnot wirtualnych w przeciwieństwie do wspólnot tradycyjnych opiera się na koegzystencji „zawsze nieobecnych z zawsze obecnymi” […]. Zatem nie dziwi fakt, że trwają i zapewne będą trwały dyskusje naukowe dotyczące problematyki udziału współczesnego społeczeństwa w wirtualnej rzeczywistości ze zwróceniem uwagi na szanse/możliwości, jakie daje ten udział w wirtualnej rzeczywistości, a także na różnorakie dylematy/trudności w dokonywanym wyborze. Charakter nieustannych dyskusji jedynie podkreśla społeczną wagę problemu. Ważne jest umiejętne korzystanie z bogatej i interesującej oferty oraz stale rosnących możliwości internetu, tak aby nie zatracić się w rzeczywistości wirtualnej i pozostać świadomym użytkownikiem. […]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej