Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(4)
Poezja
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(9)
Dział dla Dzieci
(10)
Filia Słonecznik
(2)
Filia Żabi Róg
(2)
Autor
Barańska Małgorzata
(2)
Korzeniewska Ewa
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Naprawa Renata
(2)
Sabik Magdalena
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Baker Jed‏
(1)
Bielecka-Zdyb Patrycja
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Dadacz Agnieszka
(1)
Dmitruk Urszula
(1)
Grotowska Beata
(1)
Grysińska Anna
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Jóźwik Anna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Keudel Helmut
(1)
Kunze Petra
(1)
Malek Renata
(1)
Maćkowiak Arkadiusz
(1)
Melillo Robert
(1)
Nowakowska Karolina (ilustratorka)
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perchalec-Wykręt Agata
(1)
Szczypczyk Anna
(1)
Szostak Monika
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Weichert-Figurska Danuta
(1)
Wiśniewska-Michalik Beata
(1)
Święcicki Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Rodzice
(8)
6-8 lat
(6)
Dzieci
(6)
Nauczyciele
(6)
0-5 lat
(5)
Terapeuci
(3)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Balbutologopedia
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski
(1)
Korekcja mowy
(1)
Mózg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przyroda
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychomotoryka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Sen
(1)
Seplenienie
(1)
Spółgłoski
(1)
Terapia zabawą
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowanie
(1)
Zagadki polskie
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zwierzęta
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Opowiadania i nowele
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Opracowanie
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Wiersze
(2)
Gry i zabawy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bajki terapeutyczne, które adresowane są do dzieci, mogą być wykorzystane przez rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów. Mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bajka Terapeutyczna (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Szumi i brzęczy" to zbiór 10 przyjaznych, pełnych ciepła opowiastek, których bohaterami są dzieci mające trudności z prawidłową wymową głosek sz i ż. W nauce poprawnej realizacji tych dźwięków maluchy są wspierane przez bliskich: rodziców, dziadków, wujostwo, pokazujących, jak w prosty i zabawny sposób wywołać oraz utrwalić głoski sz i ż. Każde opowiadanie opatrzone jest zestawem zabaw i ćwiczeń logopedycznych, które dziecko może wykonywać w sytuacjach codziennych, na przykład naśladując otaczające dźwięki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Logopedyczny (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu / Magdalena Kamińska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 121, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W książce tej Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.12.2017)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 3 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.12.2017)
Książka
W koszyku
Czy ty i twoje dziecko macie za sobą bezsenne noce? Jeśli tak, ta książka jest dla ciebie. Dowiedz się, czego potrzebuje twoje dziecko, aby zasnąć i przespać całą noc. W książce znajdziesz dodatkowe materiały, które ułatwią ci obserwację zapotrzebowania na sen twojego malucha. Dzięki wykorzystaniu metod opisanych przez autorów każde dziecko odnajdzie odpowiedni rytm snu i czuwania i będzie czuło się spokojne i szczęśliwe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wiedza dla Malucha (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Co Masz na Myśli?)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się: nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech; rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi; rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy; myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań; wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616+617 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.07.2024)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka przeznaczona jest dla pedagogów, psychologów, nauczycieli oraz dla rodziców i osób bawiących się z dziećmi. Przedstawia ona istotę integracji sensorycznej, jej wpływ na zachowanie każdego z nas oraz sposoby stymulacji poszczególnych systemów zmysłowych poprzez zabawę. Zamieszczone w niej zabawy służą stymulacji układu nerwowego małego dziecka. Dzięki nim mózg malucha będzie zdobywał coraz więcej doświadczeń zmysłowych, przez co będzie lepiej integrował docierające do niego bodźce, a jego organizm będzie adekwatnie reagował na sytuację wokół niego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. - Wydanie 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 118 stron : ilustracje ; 21 cm.
Prezentowana publikacja to zbiór zabaw terapeutycznych dla dzieci (np. dla dzieci z autyzmem). Może ona być pomocna dla nauczycieli i terapeutów, a także rodziców, którzy chcą w interesujący i zarazem pożyteczny sposób spędzać czas ze swoim dzieckiem. Książka podzielona jest na rozdziały zgodnie z charakterem proponowanych zabaw. Znajdują się tu gry i zabawy: ruchowe, manipulacyjne i konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, muzyczno-rytmiczne, tematyczne i edukacyjne. Przy każdej zabawie znajdują się informacje o potrzebnych rekwizytach oraz sposobie przeprowadzenia aktywności. Dodatkowo zamieszczono wskazówki, o jakie jej elementy należy szczególnie zadbać, aby zabawa miała charakter terapeutyczny, a także propozycje modyfikacji zabawy, aby była ona dostosowana do możliwości dziecka i cały czas dla niego ciekawa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Gdy dziecko ma problemy z czytaniem / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. - 284 strony : ilustracje ; 24 cm.
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 10.07.2024)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
W książce znajdują się opisy różnorodnych zabawy podzielonych według pór roku, możliwych do wykorzystania w każdych okolicznościach, z każdą grupą wiekową dzieci o różnym potencjale, możliwościach i potrzebach. Zabawy te uwzględniają rozmaite aktywności: ruchową, rytmiczno-muzyczną, językową, dramową, plastyczną i inne. Mają rozwijać logiczne i kreatywne myślenie, wyobraźnię, poczucie rytmu, doskonalić płynność ruchu i sprawność fizyczną, wspierać koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę ręki, wyzwalać potrzebę tworzenia, a także rozwijać dziecko w sferze społecznej, emocjonalnej i integracyjnej. Mają też doskonalić umiejętność pracy w zespole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
Książka zawiera dwanaście pogodnych opowiastek o tematyce dziecięcej, których bohaterowie (sześciu chłopców i sześć dziewczynek) są ukazani w swoim najbliższym środowisku: w rodzinie, na podwórku, w przedszkolu. Historyjki są nie tylko przyjazną lekturą dla dzieci, ale przede wszystkim stanowią pomoc dla logopedy. Opisy ćwiczeń usprawniających język, wargi i żuchwę zostały wplecione w teksty opowieści. Dzięki temu gimnastyka narządów artykulacyjnych staje się naprawdę przyjemna i ciekawa. Publikacja skierowana jest do przedszkolaków, „zerówkowiczów”, uczniów klas I–III. Mogą z niej korzystać zarówno logopedzi czy nauczyciele, jak i rodzice czy dziadkowie, chcący usprawnić narządy artykulacyjne dziecka, by ułatwić mu poprawną wymowę wszystkich głosek. Nadaje się do terapii indywidualnej i grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Logopedyczny (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę "Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych" składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują „dobry” oraz „zły” sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. "Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych" został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: nienaruszanie przestrzeni innych osób; rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy; dołączanie do zabawy; dzielenie się; osiąganie kompromisu; czekanie na swoją kolej w zabawie; radzenie sobie z przegraną; zachowanie spokoju; akceptowanie odmowy; próbowanie nowych rzeczy; radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616+617 (1 egz.)
Inwentaryzacja zbiorów
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej