Janiszewska Monika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Dział dla Dorosłych
(1)
Dział dla Dzieci
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Janiszewska Monika
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Fabianowska Małgorzata
(307)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(303)
Zarawska Patrycja (1970- )
(299)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(235)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Steel Danielle (1947- )
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(193)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(189)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(186)
Popławska Anna
(182)
Włodarczyk Barbara
(181)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(180)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(173)
Jachowicz Stanisław
(159)
Prus Bolesław (1847-1912)
(158)
Ławnicki Lucjan
(144)
Głowińska Anita
(143)
Szal Marek
(141)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(130)
Mickiewicz Adam
(129)
Tuwim Julian (1894-1953)
(127)
Fabisińska Liliana (1971- )
(124)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(121)
Czechowicz Józef
(119)
Marlier Marcel (1930-2011)
(117)
Roberts Nora (1950- )
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(113)
Supeł Barbara
(113)
Szulc Andrzej
(109)
Astley Neville
(108)
King Stephen (1947- )
(107)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(105)
Drabik Wiesław (1956- )
(105)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(105)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Goscinny René (1926-1977)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Grimm Jacob (1785-1863)
(99)
Mróz Remigiusz (1987- )
(99)
Webb Holly
(99)
Coben Harlan (1962- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(95)
Stanecka Zofia (1972- )
(93)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(92)
Rzehak Wojciech
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Drewnowski Jacek (1974- )
(90)
Górski Wojciech
(90)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Oklejak Marianna (1981- )
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Możdżyńska Aldona
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Siudak Jacek
(87)
Żukowski Jarosław
(87)
Asnyk Adam
(86)
Clark Brenda
(85)
Wasilewski Kazimierz
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(84)
Ingulstad Frid (1935- )
(84)
Naczyńska Zuzanna
(84)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(83)
Polkowski Andrzej
(83)
Gawryluk Barbara (1957- )
(81)
Sekuła Elżbieta
(79)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Sandemo Margit (1924-2018)
(77)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(76)
Głowińska Anita. Kicia Kocia
(76)
Jaczewska Edyta
(76)
Kownacka Maria (1894-1982)
(76)
Michalak Katarzyna (1969- )
(76)
Cussler Clive (1931-2020)
(75)
Kasprowicz Jan
(75)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Temat
Bajkoterapia
(1)
Dzieci
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Sensus)
Mamo, tato, ja rosnę! Im starsze, tym (nie)grzeczniejsze, czyli witamy całkiem nowe kłopoty. (Nie)grzeczne dzieci wychodzą z domu, czyli jak radzić sobie z utratą kontroli. Rodzice spadają z piedestału, czyli rówieśnicy rządzą. Stare, mądre przysłowie mówi: małe dzieci - mały kłopot, duże dzieci - duży kłopot. I choć pewnie kilka lat temu, gdy Wasza pociecha boleśnie ząbkowała, burzliwie przechodziła bunt dwulatka, a potem z płaczem wędrowała do przedszkola, by co chwilę wracać z niego a to z katarem, a to z gorączką, powtarzaliście sobie: jeszcze chwileczka, jeszcze momencik, jeszcze tydzień, miesiąc, rok i wyjdziemy na prostą. Dziecko urośnie, nabierze odporności i mądrości, pójdzie do szkoły, a potem wreszcie będzie przepięknie i bezproblemowo! Nic bardziej mylnego. Wychowanie dzieci to niekończące się pasmo zaskoczeń, szczodrze okraszane coraz to nowszymi sytuacjami kryzysowymi, którym my, rodzice, musimy dzielnie stawiać czoła. Dopóki dziecko pozostaje pod opieką najbliższych i pani przedszkolanki, jest o tyle łatwiej, że mamy z nim praktycznie stały kontakt. Urywa się on wraz z przekroczeniem progu szkoły i otrzymaniem pierwszego własnego telefonu komórkowego z dostępem do internetu. Dziecko zaczyna zamykać drzwi do swojego pokoju, nawiązuje relacje, do których nas nie dopuszcza, z coraz mniejszą chęcią wykonuje nasze polecenia. Jak reagować? Krytykanctwem, wyśmiewaniem i zawstydzaniem można jedynie pogłębić przepaść między światem dziecka i rodziców. By ją choć częściowo zasypać, trzeba pozostać blisko, być zawsze gotowym do wysłuchania, zrozumienia i wczucia się w sytuację rosnącego człowieka. Poczytaj: Dlaczego jest ciągle pod górę, mimo że potomek (teoretycznie) dorośleje; O "niegrzeczności" widzianej oczami rodziców i dziecka; Jak skutecznie wspomóc szkolniaka w jego zmartwieniach, smutkach i kłopotach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy? Zna to każdy rodzic kilkulatka. Wystarczy fragment rozmowy dorosłych czy wiadomości w radiu i już się pojawiają. Trudne pytania. Całkiem niedziecięca z pozoru chęć rozmowy na tematy, które wydają się nam zupełnie nieodpowiednie dla kilkulatka. O śmierć, chorobę, przyczyny, dla których na świecie istnieje zło, albo o seks. Często ciężko jest na takie pytania odpowiedzieć. Minuty mijają, malec czeka z rozdziawioną buzią, a rodzic panikuje, bo jak to tak - rozmawiać z maluchem o takich rzeczach? Gdzie znaleźć odpowiednie słowa? Jak zaspokoić dziecięcą ciekawość i równocześnie nie zszokować, nie wystraszyć młodego człowieka? A może skłamać albo po prostu skierować uwagę pociechy na coś innego? Tego ostatniego robić nie wolno. Nawet jeśli sami czujemy obawę, jeśli nie chcemy na dany temat rozmawiać, bo nie jesteśmy z nim "ułożeni", dziecka nie można zbywać ani oszukiwać. Trzeba podjąć wyzwanie i - skoro nasza pociecha pyta o poważne sprawy - potraktować to poważnie. Oczywiście odpowiednio do wieku. Najlepiej uzbrajając się wcześniej w niezbędną wiedzę z zakresu dziecięcej psychologii, podaną w praktycznej formie. Takiej, jaką zaprezentowano na kartach tej książki. Autorki są mamami wyjątkowo ciekawskich, żywo zainteresowanych "dorosłym światem" kilkulatków. Wybrały trzydzieści zagadnień, do których przypisały wątki przydatne w rozmowie - sprawdziły je na sobie i własnych pociechach. Jeśli Twoje dzieci również oczekują przystępnych odpowiedzi na trudne pytania, przeczytaj tę książkę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kącik Rodziców (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej